jump to navigation

SvD igår 27 januari 2014

Posted by Madeleine Sjöstedt in Okategoriserade.
Tags:
trackback

Det är inte varje dag man som kommunpolitiker får vara med om en personporträtt. Igår publicerade SvD ett sådant av mig.

Det är helt omöjligt att bedöma, eller ens förhålla sig till, porträtt av en själv. Jag hoppas dock att de som läser texten får ett intryck av det som jag brukar säga: mitt uppdrag är att företräda medborgarna inte att företräda kultursektorn. Ofta sammanfaller dessas intressen, men inte alltid, och det är då det blir bråk. Det är då det behövs förändring. Det är mitt uppdrag som politiker att se till att så sker. Förändringar kan upplevas som hotande och då blir det debatt. Det är den jag tar varje dag. För en kulturpolitik där kulturens kraft ska drabba alla Stockholmare.

Nu drar vi igång barnkulturåret 2014!

Madeleine

Läs mer: Ola Nordebo skriver i Västerbottens-Kuriren en ledarartikel med anledning av reportaget, klicka här för att komma direkt till ledarartikeln.

Kommentarer»

1. Roger Westberg - 27 januari 2014

Hej Madeleine!

Gratulerar till det storslagna porträttet i SvD. Men jag har en fråga:
Vad är egentligen Barnkulturåret 2014? Jag företräder, som teaterchef och rektor för Boulevardteaterns Teaterskola, Stockholms mesta barnteaterscen, Boulevardteatern på Götgatan. Men jag vet faktiskt inte vad detta utropande av året innebär. Det ryktas också om att extra 20 miljoner kronor ska tillfalla barnkulturen i Stockholm. Detta är heller inget jag känner till om. Är du snäll och förklarar vad detta innebär i (förhoppningsvis) mångfald, förbättringar och fler och bättre upplevelser.

bästa hälsningar

Roger Westberg
teaterchef
Boulevardteatern

Madeleine Sjöstedt - 28 januari 2014

Hej Roger, kulturförvaltningen fick uppdraget i budgeten för 2014 som antogs i december. Det handlar om 20 mkr och de arbetar nu med att hitta formerna. Jag förutsätter att du kommer att höra mera om detta.
Vänligen Madeleine


Kommentera

