jump to navigation

Äras den som äras bör 29 november 2011

Posted by Madeleine Sjöstedt in Okategoriserade.
trackback

Med anledning av SvDs artikel i dag om firandet av Stockholms stadions 100-års jubileum har jag några kommentarer. Eftersom artikeln innhåller några missförstånd vill jag klargöra följande:

Nästa år är det 100 år sedan Sverige stod värd för OS på den nybyggda Stockholms stadion. 2007 beslutade kommunfullmäktige att staden skulle högtidlighålla Stadionjubileet. Projekteringmedel har sedan anslagits för planeringen. I min sista budget som idrottsborgarråd 2010 avsattes 0.5 mkr för planeringen av detta.

Med det nytillträdda idrottsborgarrådet Regina Kevius (M) utökades budgeten. I stadens budget för 2011 avsattes 1 mkr och ytterligare 12 miljoner för själva evenemangsåret. I budget för 2012 minskade beloppet till 9 mkr.

SvD skriver idag om att Idrottsnämnden anslår 14.5 mkr till projektet. Den kraftigt utökade budgeten har således inte skett på mitt initiativ utan på min efterträdares. Äras den som äras bör.

Madeleine

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

