jump to navigation

Till dig som tvivlar på de sociala mediernas genomslagskraft 15 januari 2010

Posted by Madeleine Sjöstedt in Internet och kulturen.
Tags: ,
trackback

Ibland är jag ute och talar om sociala medier. Ofta handlar det om de är en tillfällig fluga och om problemen som kommer i de sociala mediernas spår. Självklart bär nya företeelser med sig även nya utmaningar som måste lösas – t ex integritetsfrågor och mobbningsproblematik på nätet.

Sociala medier och Internet är dock en revolution vars effekter vi endast börjat se effekterna av. För er som inte är övertygade se följande Youtube-klipp om Social Media Revolution och häpna.

Madeleine

Kommentarer»

1. MariA - 19 januari 2010

Hej Madeleine!

Nej vi tvivlar inte på de sociala mediernas genomslagskraft.

Hoppas vi får anledning att berömma ditt arbete vad gäller Djurgårns nya arena i dessa mediala kanaler. Tystnaden från ditt håll nu bådar inte gott. Hoppas jag har fel. Just nu kommenteras din insats i 100.000-tals inlägg på slutna DIF-forum.

MVH

2. Annelie Näs - 21 januari 2010

Hej Madeleine,

När jag började läsa trodde jag du menade att du talade om att de var en fluga. Det vill säga fram tills jag såg vilket Youtube klipp du hade bifogat.

Jag vet inte hur många gånger jag har lyckats klicka vidare och komma till samma filmklipp. Men vad ska man göra annat än att dela med sig av det, där det tydligt är ett av de bästa fakta källorna på hur stort sociala medier faktiskt är.

/Annelie


Kommentera

